mandag den 11. maj 2015

Jysk/Fyn Mesterskab - HCK suverænt i front

Jysk / Fyn Mesterskab i Horsens 2015 

Solen stod højt da starten gik. Mange ryk fik gang i benene og hurtigt havde vi (HCK red.) Jeppe Pallesen ude i front. 1. Omgang gik derfor ud på at køre med i rykkende og bakke af.

Jeppes udbrud var dog på lånt tid, og i medvinden bliver han hentet ind igen. Asbjørn Ravn og Lasse Kjær havde meldt ud, at de ikke lige var dagen for dem og at de ikke forventede at komme med over bakken endnu engang. De brugte derfor begge deres sidste kræfter forrest i feltet, på at holde tempoet højt. Det bliver springbræt for gårsdagens vinder i Enkeltstart Mikkel Fenneberg som angriber på en stigning før Kirke bakken. Han får hurtigt følge af 5 andre.

Mathias Norsgaard og Mikkel Honore (Roskilde Junior) 
Frederik Poulsen og Sebastian Ifversen (Herning Junior) 
Mikkel Beck (Campus Vejle)

De 2 Roskilde ryttere, Frederik Poulsen og Fenneberg distancere Sebastian Ifversen og Mikkel Beck på Kirkebakken.

Nede i Feltet bliver vi hurtige enige om at 1 mand i front ikke er nok, og der bliver lagt tempo hen mod kirkebakken. Feltet strækkes ud. Jeppe Pallesen sætter et voldsomt tempo i bunden af stigningen, og hurtigt opstår der hul. Mikkel Dreyer har formået at holde de gode taktter trods en punktering på gårsdagens enkeltstart, hvor han længe lå og kæmpede blandt top 5 men en sten 3 km før mål satte desværre en stopper for at kunne have kørt endnu en top placering hjem.

Det udnytter Mikkel Dreyer, som rykker væk midt på Bakken, han får følge af Mads Torp (Herning). De henter Beck og Sebastian på nedkørslen kort efter, og de finder ind i et at samarbejde for at hente de forreste.

Jeg følger fine ben undervejs, men Mikkels monster forcering åbner simpelthen et  hul, som jeg ikke fomår at lukke. Derfor ender jeg lidt på mellemhånd og eksploderede fuldstændig kort efter bakken. Syren når aldrig rigtigt at forsvinde på nedkørslen, så da feltet kommer tonsende forbi bagfra, kommer jeg ikke ordenligt ind på hjul og bliver derfor sat .. for en stund.

Mens Mikkel Dreyer kæmper i front for at lukke hullet op til de forreste. Har jeg min egen lille kamp med 2 Fra Campus om at lukke hullet op til feltet igen. Det lukkedes da vi kørte ud på 4. omg både for mig og for Dreyer, da Fenneberg får lugtet lunten og sammen med Poulsen sidder de over i front, for at få deres holdkammerater op.

Da vi køre ud på sidste omgang begynder folk at rykke i feltet. Forinden de 8 i front køre der 1. fra Campus og 2 fra Herning. De får senere følge af 2 andre. Der er derfor 13 i front foran af feltet som jeg sidder i sammen med Jeppe Pallesen.

Jeg får aftalt med Jeppe, at han skal rykke på Kirkebakken, hvor jeg så skal køre kontra på nedkørslen, og på den måde prøve at komme op til de 5 i front. Jeppe sætter alt på et bræt i bunden af kirkebakken og får et stort hul. 1 fra Herning reagere som den eneste. Folk er trætte og ingen har rigtig poweren til at lukke, så jeg rykker selv midt på bakken og når Jeppe og rytteren fra Herning på toppen.
Jeppe og jeg tager os af føringsarbejdet, da ham fra Herning ikke vil køre med rundt.
Jeg føre igennem og kan hurtigt se de 5 i horisonten. Jeg får overtalt Herning manden til at køre med rundt, da pointene jo blot lægger 200m foran os.

Jeppe kæmper med at hænge på, da han er mærket efter at have knoklet hele dagen enten i feltet eller i udbrud. Han tager derfor en sidste føring og ryger efterfølgende af lige inden vi nå op. I det Jeppe ryger af, rammer jeg en kantsten og punktere. Derfor sluttede mit løb der, og jeg trak efterfølgende i mål ... :/ (Herning manden kom kort efter op)




Der bliver kørt Taktisk i front 
Efter et par kraftfulde ryk køre Norsgaard alene væk og vinder. Dreyer fortæller efterfølgende at der går taktik i den, og at tempoet aldrig kommer ordenligt op. Honore sidder over, og rykker med overskud omgangen efter. Han kommer ind som nr. 2 Kort efter køre Ifversen og Mikkel Dreyer kommer hurtigt med. De får hul da Mikkel Beck er den eneste til at lukke (da Fenneberg og Mads Torp ikke vil lukke egne holdkammerater) Frederik Poulsen må udgå med en defekt. Mads og Fenneberg sætter Beck af på kirkebakken og kommer ind som nr. 5 (Mads) nr. 6 (Fenneberg)

Da det er kun er ryttere med licens i Jylland og Fyn som kan køre med om mesterskabet er der 2 løb i 1.
De 2 fra Roskilde tager selvfølgelig point, men i Jysk/Fyn Mesterskab tæller de ikke med. Derfor skal "sejren" findes blandt Ifversen og Dreyer.


HCK - Jylland og Fyns bedste hold (på papiret) 
Det bliver til en sikker sejre til Mikkel Dreyer (HCK) som køre en formidabel spurt. Da Mikkel Fenneberg (HCK) vandt Jysk/Fyn Mesterskab i enkeltstart igår så bliver det til en dobbelt mesterskabs titel på HCK.

Super godt kørt drenge ;-)






Nu ser jeg bare frem til Tour de Himmelfart, som allerede er på Torsdag. Derfor står den på restitution de kommende 3 dage.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar