lørdag den 9. maj 2015

Forventninger til Jysk/Fyn Mesterskab i linjeløb 2015

Horsens (J/F mesterskab) - Linjeløb 
22,1 km af 5 omgange ialt 111 km med 1065 højdemeter


Løbet i Horsens har nok en af de mest komplette ruter der repræsentere alt godt fra DK.

Vind, Bakker, tekniske kurver, bløde sving, flade åbne og lukket stykker.

Jeg har på en måde en lidt dårlig smag i munden, når jeg tænker tilbage på sidste års Horsens løb, som også var Jysk / Fynsk mesterskab. (de hapser den lige 2 år i træk)

Jeg styrtede kort før Kirkebakken (rutens nok hårdeste bakke, som er meget åben og derfor er ekstra hård), hvor jeg pådrog mig en brækket arm, forskudt ryghvirvel og hjernerystelser. Der gav en tur med ambulancen men samtidig 3 uger uden cykelløb. Man kan så vælge og se glasset halv fyldt og på den måde tænke positivt- - For nu ved jeg da, hvor jeg ikke skal styrte :/

Kampen om magten bliver hård da mange hold stiller til start med et godt setup. Dog er det jo Jysk/Fyn mesterskab så mon ikke der er dominans af de jyske hold. EN del rytter køre også Enkeltstarten idag (lørdag red.) Jeg snupper en ekstra fri dag, da jeg ikke har en enkeltstartscykel.

Der bliver lagt pres fra starten og på en vind forblæst dag, vil der hurtigt opstår små grupperinger ude på ruten. Måske allerede inden kirkebakken? DMI melder klart vejr med en god vind, dog uden alt for voldsomme vindstød.

Som så oftest set før, så skal der ikke megen vind til før det bliver udnyttet, men hvis ikke vinden bliver hovedrollen på dagen, så sker udskilningen umiddelbart kort efter, da stignings procenterne blot bliver ved med at være i plus (+) humør.

EN sidevinds-glad bjergrytter vil være i sit ES på en dag som denne. :P

Jeg har lidt det svært ved at vurdere mine egne chancer, men min nuværende form burde kunne side med over kirkebakken og lidt efter.
Horsens bliver en god indikator for, hvor man lægger frem mod Tour de Himmelfart (3 dages etape løb, som køres i Kri. H. Farts ferien)
 Folk er derfor skarpe og alle er top motiveret, for at få de sidste løbs km i benene inden sæsonens nok største udfordring står for døren.

Målsætningen er at være med hvor det sker, og være med blandt toppen. Jeg vil prøve at tage nogle chancer og ikke blot lurepasse den til en evt. spurt. Spurten skal nok komme, problemet er bare, at det oftest kun er i den forreste gruppe, hvor den er sjov at køre ;-) Det gælder derfor om at være vågen og være med fremme, da det hele nok skal blive splittet.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar