fredag den 21. august 2015

Kolding / Vejen resume

Med skolestart i 2 HHB på IBC i Kolding udeblev optakten til Kolding og Vejle

Her fås et kort resume fra de vidt forskellige løb Kolding og Vejen. 

Humøret var højt fredag eftermiddag, da Mikkel Dreyer fra Ålborg og Sebastian Baldtzar ankom til krogen 5. Jeg havde gjort alt for at få Kolding fremvist fra dens bedste side, men vejret stod mig ikke ligfrem bi, og det blev dermed en (recon) rulletur på ruten i let regnvejr.

Selvom timerne i sengen blev mange, så fulgte søvnen ikke helt derefter. Snakketøjet var iorden og det samme var energi niveauet fredag aften.

Vækkeuret var pålidelig og ringede kl. 8. Morgenmaden blev indtaget i god tid til lidt hyggesnak inden turen gik mod Køreteknisk anlæg, hvor starten skulle forgå lidt over 12.

Resultat mæssigt var løbet ikke en succes, men rent mentalt og erfaringsmæssigt er jeg godt tilfreds. Det blev et hårdt løb, med utrolig offensiv kørsel. Man følte sig næsten helt som en flok u17 ryttere igen. RYK mig her, og RYK mig der...



10 mand kommer væk sammen med Mikkel Dreyer fra HCK. Sebastian og Jeppe (HCK) rykker efterfølgende ude i sidevinden på det flade, sammen med 1 rytter fra Nyborg. Jeg får senere kontakt sammen med 1 fra Herning, Bravida og Roskilde Junior, men med 3 mand i samme gruppe lægger den ligsom lidt på vores banehalved og det ender med at vi slider os selv op i forsøget på at hente gruppen foran.

Jeg må kapitulere da jeg rammer zone rød midt på opløbsbakken efter rytteren fra Roskilde går frem og sætter et hasaderet tempo, og da jeg allerede er godt kvæstet efter en hård føring i bunden af bakken ryger jeg lige inden vi køre ud på næste omgang. Jeg geare ned og prøver at få lidt luft til systemet, men på ingen tid hamre en gruppe på 8 ryttere forbi mig, med max watt for jeg lidt mere fart cyklen, men når knapt med i mere end 30 sekunder før jeg må slippe. Derefter er der kun et udtyndet felt tilbage, som samler mig op, inden jeg efter 1½ time vælger at stå af for at være klar til Veje dagen efter. Men også pga. en forstrækning øverst i læggen omkring sammenhæftningen der går på undersiden af knæet. Noget jeg havde haft problemer med siden kongeetappen i Vejle.

Vejen - Flad ræs 
Ruteprofilen sagde fladræs, men virkeligheden var noget andet. Landskabet gik konsekvent op og ned, hvilket rent "guf" for udbryder konger, som var klar på at udnytte en lille bakke som angreb. 

Hvis Kolding løbet var som et u17 løb, så var dette som en koloni af små ivrige Indianere... Altså var der utrolig mange uorganiserede ryk. Det var derfor også umuligt at dække dem alle, jeg følte rigtig gode ben på dagen og var egentlig med i rigtig mange små ryk hele løbet igennem. Dsv. køre udbruddet væk i bunden af rutens eneste "lille" bakkedrag på et konta ryk fra en mindre gruppe, hvor jeg selv sad.

Jeg husker at tænke.."det sku seriøst det der", også på trods af at vi kun havde kørt små 10-15 km. Pga lige at været blevet hevet ind var jeg rimlig død og følte intet overskud til at kunne gå efter. Det gjorde Jeppe fra HCK dog, og han fik senere kontakt med udbryder gruppen sammen med den senere vinder fra Herning Frederik og Anton fra Roskilde.
Jeppe endte som bedste HCK ryttere på en flot 7. plads i et løb der normalt ikke passer en bjergged som ham.

Efter at have fået lidt luft, var jeg igen på pletten og sammen med 3 fra Roskilde 2, Bravida ryttere og 1 fra Herning dannede vi ude på 3. omgang - 2. gruppe, godt 1½ min efter fronten. Vi kom afsted efter et konta ryk på en mindre gruppe med Mikkel Dreyer og Sebastian fra HCK i. (Godt arbejde gutter)

Trods et højt tempo hentede vi ikke yderligere ind på frontgruppen og det blev istedet til en samlet spurt i gruppen, hvor jeg bliver 3ér hvilket gav mig en placering som nr. 19 på dagen.

Konklusion: 
Jeg synes vi lavede en flot hold præstation i Vejen, hvor vi virkelig var godt repræsenterede i de mange små ryk og udbrud der var hele løbet igennem. På egne vejne synes jeg benene var til mere end 2. gruppe, og jeg burde have været med da det afgørende udbrud fik hul på bakken. Men sådan er cykelløb nu engang!
Nogle gange skal der blot 1-2 ryk til før man er med i det afgørende udbrud, mens det andre gange skal mere end hvad 2 hænder kan tælle. Næste udfordring bliver Weekendens Lindberg Sports cup i Sønderborg (søndag) 130 k.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar