søndag den 9. august 2015

Post Danmark Rundt og (Esbjerg gadeløb beretning)

Konge Etapen i Post Danmark Rundt blev kørt torsdag d. 6 august. 


For profferne blev torsdagens etape kørt i et større samlet perspektiv, da det var 25 års jubilæums udgaven der skulle køres. Af samme grund havde arrangørende fundet posen med kryderi frem og hældt hele indholdet ud over Vejle og omegn. 

Ruten: 

Vejle - Vejle = mange hdm = hårde km 

Starten gik kl. 08.05 fra vejle Torv i grupper af 50 mand. Jeg var ankommet i god tid sammen med min Onkel og en klub kammerat fra Bredebro. Vi var derfor helt først ved startstregen, da vi blev sendt af sted. Med hjælp fra 2 race marshal´s, blev vi ført ud mod Grejsdalen, hvor starten officielt skulle skydes igang.

Men inden vi nåede så langt, skulle vi lige et smut op af koldingvej, da det tydeligvis også var tidligt for de 2 motorkøre som ledte os på vildspor. EN u-vening skulle derfor tages i brug, og til sidst kom vi rigtigt ind i Grejsdalen, men hurtigt var vores Bredebro-Hammel trio gået fra at være nr. 1-2-3 til at danne bagtrop.


Oplevelsen: 

Jeg når lige at tænke, fuck vi bliver sat! inden jeg gemmer mit konkurrence mindset væk og i stedet skifter over på "det er bare et motionsløb, og vi køre for oplevelsen" ;-)

Vi fik da også en kanon oplevelse for alle start pengene, især i Vejle midtby under vores passage ud mod munkebjerg. Stort set al trafik holdt stille, for at vi ikke skulle holde for rødt. På den måde så man byen fra en ny u-trafikerede vinkel, hvor cykeloplevelsen var i centrum.

Jeg var i Vork kørt lidt forude, så jeg lige kunne nå et par minutters hvil i godt selskab. En halv-liter Hyldeblomst saftevand og en banan senere, også var jeg igen på farten ud over Vejle Å-dal. 

Asfalten var malede hvid med MWM og MATHIAS og de stejle passagde omkring Vork/Egtved ved Ravning  og Tørskind blev derfor taget med et smil :D



Efter 5 timer skulle gl. Kongevej passages og denne ny lille udfordring fik sat Kiddesvej i et helt nyt "nemt" perspektiv. Mens Kiddesvej blev taget med et smil på læben, og forhøjet energi fra de mange heppende tilskuer, så blev gl. kongevej/ chr. vintersvej taget med smerte og syre. 

De sidste 20 km var derfor ekstra hårde, og der var ikke meget tilbage i tanken da vi efter 6 timer kunne køre over målstregen inde i Vejle. 

Efter et hurtigt tøj skifte, stillede vi os klar til proffernes ankomst, hvor der var lagt op til en kæmpe fest, med sponsor karavane og live TV- transmission ved målstregen. 

Esbjerg gadeløb: 
I eftermiddag (d. 9/8) kørte jeg gadeløb i Esbjerg, hvor vi havde sammenkørsel med B og C. Det blev efter mange angreb til en samlet massespurt, hvor jeg fik kæmpede mig frem på sidste omgang, så jeg fra 8 position kunne starte min spurt, som gik let op af bakke (4-5 %) 
Jeg kom ind på en samlet 6. plads, og en 2. plads i Junior. 

Resultat listen fra Esbjerg Gadeløb

Ris og ros.. 
Det skal lige siges, at afviklingen af løbet forgik utrolig professionelt. Rundstrækningen var total lukket af, og det på trods at vi kørte på en normal stærk trafikeret vej nær Esbjerg centrum. Det er noget som har ændret sig i en positiv retning siden sidste år, hvor vi "kun" havde halvdelen af vejen til løbet. 
Præmieoverrækkelsen var umiddelbart lige efter vi var kommet i mål, hvilket er stærkt i forhold til andre cykelløb, hvor det kræves at man venter og ser de øvrige klasser køre færdig. Det kostede så samtidig en efterlysning af den samlede vinder, da et hurtigt tøjskifte bare ikke kunne lade sig gøre. Noget andet var, at man måske godt kunne have haft en sekundær podie overrækkelse/hyldest i de forskellige klasser. (Junior, B og C) Det ikke så meget selve præmien men oplevelsen af en hyldest man kunne forbedre. Niveauet er trods et stærkt kørende Junior felt stadig til at se. 

Konklusion og fremadrettet: 

Jeg er utrolig glad for resultatet af denne lille styrke prøve inden Kolding/Vejen løbende i næste weekend.. Det viser blot at formen har fået et godt nyk op af efter Randers Bike Week. 

Nu står den på korte træningspas de kommende dage med høj intensitet. Jeg håber det er nok til at få min vo2 pudset af, uden at jeg opbygger en alt for stor mængde træthed. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar