tirsdag den 25. august 2015

Opsumering af Lindberg Cup i Sønderborg

Sønderborg 130 km 



Sydens varme holdte de gode takter, og der blev kørt kort/kort og indtaget utrolig meget vand. 

I min optakt til løbet, havde jeg beskrevet en teknisk udfordring opbygget som et klassisk "belgier løb", med brosten i opløbet på toppen af en hård men jævn bakke.                                    Derudover var de kringlede veje undervejs et led i mange angrebs forsøg. 

Efter blot 8 km med cykelløb blev løbet neutraliseret, da en landmand åbenbart synes han lige skulle klare høsten, her midt om sommeren på en højtstående solskinsdag... TSSSK.. ;-) 

Det varede dog ikke mere end 1-2 min af cyklen inden vi igen ræsede der ud af..

Efter 18 km opstår der et rimelig voldsomt styrt. Med +60 i timen kostede det 2 rytter en tur med ambulancen (brækket kraveben). Asbjørn fra Hammel røg også rimelig hårdt ned og udgik efterfølgende. Styrtet skete på en forholdsvis bred hoved få placeringer foran mig, så jeg nåede at styre udenom rytterne., men ikke at flygte fra en flyvende cykel, der endte med at ramme mig frontalt ind på styret. . Mirakuløst formår jeg at blive oprejst, men ryger dog ud af pedalerne og ned og side på overrøret. Et par baldrede testikler er dog ingenting i forhold til, hvis jeg havde ramt asfalten med hovedet først. 

Det kostede så til gengæld lidt tilvænning at køre med et skævt styr. (4 cm mod højre) og jeg misser morgenudbruddet. Heldigvis er Sebastian, Mikkel Fenneberg og Dreyer på pletten og de formår alle at være præsenteret i en større gruppe der køre tidligt i løbet. 

Jeppe køre meget offensivt og er på mærkerne hver gang nogle prøver at køre væk. Det koster dsv i sidste ende, og han må kapitulere med med små 50 km til mål, lige inden udbruddet bliver halet ind igen. 

Ved en sammensmeltning med 30 km til mål begynder der igen at være mange rytter oppe på dupperne. Jeg prøver at køre med en del gange, men ved udgangen til sidste omgang var det hele samlet. 

One to go:
Og pludselig var alt rangarok. Folk var tydligvis udmattet efter mange hårde km, og der opstod hurtigt små grupperinger.
Jeg ender selv i 2. gruppe med Mikkel Dreyer. Sammen har vi Fenneberg, Sebastian og Rasmus Kolmos ude i forreste gruppe. Dsv ryger Rasmus Kolmos med krampe kort inden mål. Mikkel bliver 8ér og Seb 11 ér- 

Hvad med gruppe 2 ? 
Dreyer og jeg holder lav profil og lader Ballerup om at hive front gruppen ind, dsv er tempoet ikke højt nok, og folk begynder med 5 km til mål at angribe på hinanden. EN lille bakke med 4 km til mål fik benene til at gløde, og syren skød frem i et par trætte stænger. Jeg kommer dog med op over og tager et par tunge indåndinger, inden jeg i sidste sving (1 k to g) rykker mig fri, hurtigt føltes det hele meget forkert, og med 400m til mål suser de andre udenom. Jeg ruller efterfølgende roligt de sidste m ind over stregen. 

Konklusion: 
Selvom jeg ikke rammer mine forvetninger om at komme med i det tidlige udbrud, grundet omstændighederne med et skævt styrt, så er jeg ok tilfreds. 

Formen for efterårs sæsonen er ved at have indfundet sig et sådan niveau, så det hele begynder at blive sjovere. Træningspassende bliver krævende i denne uge, frem mod Vejle løbet på lørdag. Ruten er dsv. blevet ændret. SÅ Højen Skov (kæmpe bjerg) vej ;-) ikke er med mere, der er egentlig kun opløbsbakken som udfordring foruden vind fra siden :P men inden da køres der cykelløb i Brædstrup imorgen (onsdag) med start kl. 18.00 for Junior 



































Ingen kommentarer:

Send en kommentar