fredag den 28. august 2015

Brædstrup cykelløb resume og (lille) Vejle optakt

I går (onsdag) blev der lukket op for sluserne og kørt en god omgang hverdags cykelløb. Det skulle være det nye sort i dansk cykel sport, hvilket jeg synes er et utrolig godt koncept- 

Med start kl 18.00 på en hverdag, var felt-størrelserne i de forskellige klasser også der efter (læs: små). Alle de tunge drenge var dog stadig at finde på startstregen, også var der jo også lige samkørsel med b-klassen til at holde tempoet oppe. 

Trods samkørsel havde vi individuelle point rækker. Med 10 præmier i Junior skulle kæden holdes stram. Men med en del aktivitet fra Hammel CK lykkedes det os at være godt med fremme under hele løbet. 

Det var en hurtig omgang, bogstaveligt ;-)

Ruten var nemlig i medvind og med et let fald i landskabet de første 5 km var farten i starten oppe i den høje ende af 40érne, det ændrede sig dog lidt undervejs og vi endte på en snitfart på 42 km/t.  

Især smedebakken 4 km før mål trak tænder ud, bakken i sig selv var ikke nok til at skabe de helt store splittelser første gang hen over.

Det sørgede en led sidevind dog for på toppen, og der blev feltet ligeså stille slidt op, og delt ind i mindre grupper. Jeg havde en af de dage hvor benene gjorde ekstra ondt og maven rumlede uden grund (mave kramper) dog fik jeg glemt ballerne sammen og holdte på og kom med rundt ind i viften.

Mange prøvede undervejs i løbet at skabe hul, jeg var især mest aktiv på 2. omgang hvor jeg var med i forreste gruppe ved målstregen, det kostede så på 3. omgang hvor jeg røg ned i 2. gruppe i sidevinde, men hullet blev lukket i samarbejde med Tore Thøgersen fra Riwal og altid dagens mand (Sebastian fra HCK)

Seb kørte et fantastisk løb, hvor han undervejs kørte alt ind, hvis han ikke lige selv kom med første gang.

Last lap:
Med trætte stænger efter at have lukket hullet op til den forreste gruppe, måtte jeg tage et par dybe indåndinger. Alt mens en større udbryder gruppe på 15 mand slap afsted. Sebastian og Andreas Brandt var dog utrolig træk villige og de lukkede stort set hullet ved bunden af smedebakken (900m med 6.5% i snit)



Jeg havde fået luften og sad godt med op over, et par hullet blev lukket op til forreste gruppering, imellemtiden formåede Rasmus Lund og Rasmus Byrial at slå det afgørende hul, da det gøre kort inden vi alle er samlet igen.

I sidevinden bliver der rykket godt på hinanden, mens Riwal tager ansvar. Vi ender omkring 30 mand sammen med 1 km til mål.

Silas Toftemark udnytte en tøven kort inden 2. sidste sving og hapser sidste trin på skamlen.

Jeg rammer svinget som nr. 15, men stryger perfekt igennem opløbsvinget og skyder forbi 5-6 mand. Pga. sammenkørslen med B-feltet virker det først som om jeg bliver 9-10 stykker, men kun Arne Birkemose formår at slå mig i spurten og jeg bliver derfor nr. 5.



























Konklusionen må være, at der var god stemning derude. Et super godt arrangement og en fin afvikling af primær overrækkelsen kort efter løbets afslutning. 

I forhold til min egen præstation, så bliver det 4 ud af 5 stjerne. Da jeg lige nøjagtig misser en ellers oplagt chance for at komme på podiet. EN efrafing rigere, og et hak op på formen. 
- Alt godt frem til Vejle, hvor der skal køres stærkt. Jeg krydser fingre for at maven forholder sig i ro, så jeg kun skal bakse med smerterne fra benene. 


Kun 1 cykelløb denne weekend = Vejle 

Løbet i Vejle køres imorgen og er på 121,1 km. Grundet et afbud fra Vejles ellers så kendte udfordring i form af Højen Skovvej (læs: en leeed bakke på den gamle rute) lander vi på væsentlige færre højdemetere end normalt. Dermed får vi en mere konstant kuperede rute,  med opløbsbakken på Gl. Koldingvej som højdeprofilens eneste rigtige udfordring. Vi skal køre 7 omgange, og jeg forventer at side med blandt de forreste efter gode ben i Onsdags.                                                                    Dog er jeg ved at få en forkølelse på nakken, men mon ikke en ordentlig salve af næsespray løse det problem ... -(den der ikke er på dopinglisten selvfølgelig) :P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar