mandag den 18. januar 2016

Team samling part 4 i frostvejr samt træningsopfølgning

Siden sidste samling, har træningen men også kulden for alvor taget fat i mig og DK  - og især over på Sjælland. .. mere om det senere

  Træningens volumen har fået i hak op, specielt i Juleferien da tiden og et overflod af lyse-dagtimer var til det. Jeg var et smut forbi Aalborg mandag og tirsdag inden nytår, hvor jeg og 2 andre fik trådt lidt nordjysk tærren tyndt. . eller.. Må indrømme, at jeg ikke lige havde set Rebild Bakker komme som den mur de nu engang var.. og med 2x 4 timer med effektivt træning stod den på rest i toget på vej hjem, så jeg igen var klar til årets sidste tur: Nytårsturen med KBC !



Med det nye år følger der forandringer.. som regel.. Vejret har været den store faktor som er blevet ændret fra december. 4-5 grader med regn - blev til 0-2 grader og slud, som den seneste tid er blevet til frost og sne.



Denne weekend var jeg igen et smut forbi Slagelse til team samling med indlogering på "Hotel" Georg Berg lørdag morgen, inden afgang ud på 4 timer i kulden kl. 10.00. Hurtigt kom vi igennem byen, og videre ud på de lidt minde veje. Meeeenn ligeså hurtig som 4 mand ryger ned på spejl glatte veje  endte vi tilbage til de store veje igen.. Ruten blev ændret og tilpasset efter vejret og vejene. Ledelsen trak Safty-kortet op af lommen, og derfor gik turen et smut til Kalumborg ad hovedvejen, hvor cykelstien var fint ryddet.

Er sjælland ikke normal flad? 
Se det troede jeg også, men overraskelsen var stor blandt alle jyderne, da vi ramte Kalumborg.. For der skulle vi pludselig til at køre 3x1 min all out på stigninger.. og det fik vi da også gjort. Kommunen havde protieret rigtig ved at salte vejene, og vi fik kørt den sjællandske udgave af kiddesvej, med fuld gas til toppen. av den var hård.. Efter et kort stop drog vi af hovedvejen tilbage til Slagelse og et godt restitutionsmåltid. Efterfølgende var der foredrag med Hechmann Sport. (hvilket var utrolig inspirerende)





I næste weekend tager jeg op til Asbjørn Hellemose, som også var med oppe i Aalborg i slutningen af 2015. Han var nede ved mig i November, hvor vi fik kørt et par gode træningspas. Mon ikke det kan blive til nogle gode timer igen denne gange ;-)

Throwback manday: http://mwmortensen.blogspot.dk/2015/11/perioden-efter-ssonafslutningen.html














Ingen kommentarer:

Send en kommentar