torsdag den 16. april 2015

Løbsforventning til Hobro og Næstved

Hårde weekender giver lette hverdage:
De seneste dage har været med tunge ben og en træt krop. De seneste 3 weekender med hårde løbs km (Tyskland, Belgien, Hjørring/Aalborg red.) har givet godt, men hvile skal der til. Derfor har jeg en forholdsvis nem uge op til Hobro og Næstved.

Mandag: Fri
Tirsdag: 02:00 timers rul + core træning
Onsdag: 03:00 timer (Vo2max og grusvejsræs i Egtved)
Torsdag: Fri
Fredag: 01:00 timers rul (5 min på FTP)

Torsdag og fredag burde give kroppen den fonødende ro inden 2 hårde løb især søndag (Lindberg sport cup).
Ruteprofil fra Strava - ret kuperet rute dog intet over 10% ;-) 


Cykelløb i Hobro lørdag d. 18 april
-          106 km fordelt på 4 omgange (26,5 km)
 Med 6 startende HCK rytter ud af kun 28 burde der være blåt og hvidt blandt toppen. Men mon ikke vi når over 30 med et par eftertilmeldinger. 

Ruten:
 Ruten i år er den samme som jeg kørte sidste år (på min fødselsdag :D) En let kuperet rute, der har lidt af det hele. Lige strækninger mod mål, åbne stykker der på blæsende dage kan skabe udskilning (DMI melder 4 m/s så vi får nok ikke en Aalborg part 2. ;-)) Du kan læse min beretning fra det vind for blæste løb her. Derudover er der 1 skrap stigning på sidste halvdel af ruten. (ca. 6 km før mål)
Sidste år var der medvind lige efter bakken, men kraftig modvind på bakken gjorde det nemt at sidde med. Jeg håber det bliver anderledes i år. Med mine små 61 kg burde jeg automatisk lægge godt til opad og derfor være med fremme på bakken. Der er i hvert fald gode forhold for at er udbrud ville kunne skabes lige efter. Men med smalle, snoede veje der går lidt op og ned hele tiden, tror jeg at et par ryttere kommer afsted forholdsvis tidlig i løbet.

Point er ikke nemme at få! :/
Normalt udregne man, hvor mange point givende placeringer der er ud fra, hvor mange ryttere der er til start.
1/3 får point op til en max. på 15. Så hvis der er mere end 45 til start så er det ikke længere 1/3, men blot max antallet som i Junior er 15.
 Jeg tror løbet bliver ufattelige hård, hvor rytterne er vilde efter at præstere, ved de lidt større holds fravær (som enten holder fri for at være klar til Junior cuppen om søndagen eller køre enkeltstarten på Sjælland)
Fra HCk´s side skal vi være med til at skabe løbet, og spille hinanden op imod de andre ryttere som nok er mere alene end os. Dog er der 7 mand til start fra det norske hold Sanders. Det vil derfor være håbløst at prøve at køre væk uden at have mindst 1 mand med som er fra Sander. (Ellers vil de automatisk lukke en ned, eller tage fronten også køre udbruddet ind igen)  
Løbet bliver nok svært at kontrollere fordi vi er så få rytter i feltet og jeg vil derfor køre løbet fra fronten og være aggressiv i min kørsel. Det bliver nok svært at spare på kræfterne undervejs, hvor mange ryttere vil prøve at køre væk, specielt gælder det om at komme med hvis et par normænd stikker afsted.


Cykelløb i Næstved søndag d. 19 april
-          121,6 km fordelt på 4 omgange  
Junior cup:
Løbet på søndag er første afdeling af Lindberg sports cup 2015, som er en cup for Junior rækken (u19) det er ganske enkelt junior rækkens svar på A-rækkens post cup, hvor der kåres en samlet vinder og en førende rytter undervejs, som bære en trøje til de forskellige afdelinger. 
Det er som regel en cup for 2. års eller de helt stærke 1. års. Alle teams ruller deres helt store set-up ud, når der skal køres Lindberg cuppen. Det er derfor også nogle løb som betyder lidt mere end normalt. Derfor bliver løbene også kørt ekstra hårdt og en top 5 placering anses som et rigtig flot resultat, hvilket giver godt til cvét.

Holdet frem for individuelle præstationer 
Jeg satser ikke selv på den samlede stilling, men jeg vil prøve at køre godt i enkelte afdelinger og så være der for holdet. (HCK red.)

Jeg har aldrig prøvet at køre ruten i Næstved før, men ud fra rute profillen ligner det lidt en rute som Hjørring. Let kuperet terræn med enkelte bakker undervejs. DMI melder gode vejr udsigter (svag vind, 10 grader) Jeg tror det kommer til at præge løbet, som bliver mere taktisk indtaget. Modsat i Aalborg hvor det mere var benene som gav resultatet i sidste ende. Også bliver det sjovt at se hvordan benene har det efter 120 km cykelløb 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar