Hårde weekender giver
lette hverdage:
De seneste dage har været med tunge ben og en træt krop. De
seneste 3 weekender med hårde løbs km (Tyskland, Belgien, Hjørring/Aalborg
red.) har givet godt, men hvile skal der til. Derfor har jeg en forholdsvis nem
uge op til Hobro og Næstved.
Mandag: Fri
Tirsdag: 02:00 timers rul + core træning
Onsdag: 03:00 timer (Vo2max og grusvejsræs i Egtved)
Torsdag: Fri
Fredag: 01:00 timers rul (5 min på FTP)
Torsdag og fredag burde give kroppen den fonødende ro inden
2 hårde løb især søndag (Lindberg sport cup).
Ruteprofil fra Strava - ret kuperet rute dog intet over 10% ;-) |
Cykelløb i Hobro lørdag d. 18 april
-
106 km fordelt på 4 omgange (26,5 km)
Med 6 startende HCK
rytter ud af kun 28 burde der være blåt og hvidt blandt toppen. Men mon ikke vi
når over 30 med et par eftertilmeldinger.
Ruten:
Ruten i år er den samme
som jeg kørte sidste år (på min fødselsdag :D) En let kuperet rute, der har
lidt af det hele. Lige strækninger mod mål, åbne stykker der på blæsende dage kan
skabe udskilning (DMI melder 4 m/s så vi får nok ikke en Aalborg part 2. ;-))
Du kan læse min beretning fra det vind for blæste løb her. Derudover er der 1
skrap stigning på sidste halvdel af ruten. (ca. 6 km før mål)
Sidste år var der medvind lige efter bakken, men kraftig
modvind på bakken gjorde det nemt at sidde med. Jeg håber det bliver anderledes
i år. Med mine små 61 kg burde jeg automatisk lægge godt til opad og derfor være
med fremme på bakken. Der er i hvert fald gode forhold for at er udbrud ville
kunne skabes lige efter. Men med smalle, snoede veje der går lidt op og ned
hele tiden, tror jeg at et par ryttere kommer afsted forholdsvis tidlig i
løbet.
Point er ikke nemme
at få! :/
Normalt udregne man, hvor mange point givende placeringer
der er ud fra, hvor mange ryttere der er til start.
1/3 får point op til en max. på 15. Så hvis der er mere end
45 til start så er det ikke længere 1/3, men blot max antallet som i Junior er
15.
Jeg tror løbet bliver
ufattelige hård, hvor rytterne er vilde efter at præstere, ved de lidt større holds
fravær (som enten holder fri for at være klar til Junior cuppen om søndagen
eller køre enkeltstarten på Sjælland)
Fra HCk´s side skal vi være med til at skabe løbet, og
spille hinanden op imod de andre ryttere som nok er mere alene end os. Dog er der 7 mand til start fra det norske hold Sanders. Det vil derfor være håbløst at prøve at køre væk uden at have mindst 1 mand med som er fra Sander. (Ellers vil de automatisk lukke en ned, eller tage fronten også køre udbruddet ind igen)
Løbet
bliver nok svært at kontrollere fordi vi er så få rytter i feltet og jeg vil derfor køre løbet fra fronten og være aggressiv i
min kørsel. Det bliver nok svært at spare på kræfterne undervejs, hvor mange
ryttere vil prøve at køre væk, specielt gælder det om at komme med hvis et par normænd stikker afsted.
Cykelløb i Næstved
søndag d. 19 april
Junior cup:
Løbet på søndag er første afdeling af Lindberg sports cup
2015, som er en cup for Junior rækken (u19) det er ganske enkelt junior rækkens
svar på A-rækkens post cup, hvor der kåres en samlet vinder og en førende
rytter undervejs, som bære en trøje til de forskellige afdelinger.
Det er som regel en cup for 2. års eller de helt stærke 1.
års. Alle teams ruller deres helt store set-up ud, når der skal køres Lindberg
cuppen. Det er derfor også nogle løb som betyder lidt mere end normalt. Derfor
bliver løbene også kørt ekstra hårdt og en top 5 placering anses som et rigtig
flot resultat, hvilket giver godt til cvét.
Holdet frem for individuelle præstationer
Jeg satser ikke selv på den samlede stilling, men jeg vil
prøve at køre godt i enkelte afdelinger og så være der for holdet. (HCK red.)
Jeg har aldrig prøvet at køre ruten i Næstved før, men ud
fra rute profillen ligner det lidt en rute som Hjørring. Let kuperet terræn med
enkelte bakker undervejs. DMI melder gode vejr udsigter (svag vind, 10 grader)
Jeg tror det kommer til at præge løbet, som bliver mere taktisk indtaget.
Modsat i Aalborg hvor det mere var benene som gav resultatet i sidste ende. Også
bliver det sjovt at se hvordan benene har det efter 120 km cykelløb
Ingen kommentarer:
Send en kommentar