lørdag den 4. april 2015

Løbs resume af Lørdagens løb i Belgien

Løbet lørdag udviklede sig væsentlig anderledes end forventet. Vi ankommer til løbsbyen 2 ½ time før start, og vi når heldigvis lige en hurtig recon på ruten bag u17 feltet. Jeg var vidst ikke den eneste, der var ved at tabe kæben. Den flade rute som vi var gået trygt i seng med i bag hovedet dagen forinden, blev hurtigt visket bort. Små kringlede kuperet veje med 2 brostens-stykker, ændrede vores hidtil drømme, om at kunne kontrollere løbet og sætte et højt tempo fra start.

I Belgien er danskere ikke så sjældne endda! ;-)
Det høje tempo blev dog sat af en anden flok danskere. Vi fik selvskab af Ballerup, og de var klar på at skabe et hårdt løb med sidevindskørsel fra start.  
Ruten havde 2 små skarpe stigninger, hvor den ene indebar et lille ”twist” da en flok Belgiere engang i tidernes morgen, havde besluttet at kaste en pæn mængde brosten. Det gjorde stigningen væsentligt hårdere end ellers. Ud over den lille stigning med brosten, havde ruten en tønder lignende pave (ca. samme længde) 500m før mål. Det var umiddelbart på rutens brostens stigning at slagets skulle slås.

Udbrud og mange DNF 

Mange udbrudsforsøg godt repræsenteret af Ballerup gjorde at løbet blev ekstra hårdt. Terrænet var dog klart med til at skabe en jævn udskilning blandt de ca. 80 startende ryttere.
Jeg prøvede så vidt muligt at holde på og sidde med i fronten af feltet. HCK vidste fanen i form af Mikkel Fenneberg, der tidligt var med til at skabe et stærkt udbrudsforsøg. Bestående af 1. Ballerupmand og 1 Belgier. Gruppen fik senere selskab af 3 andre ryttere, men samarbejdet og forspringet (30-40 sek) slap op.
Hurtigt efterfølgende blev en ny 6 mands gruppe dannet. Gruppen holdte hjem. Hvor Frederik Rodenberg (Ballerup) kunne fuldende godt forarbejde og køre alene over stregen med et lille hul ned til 2. pladsen som blev indtaget af Tim Cronqvist.
I feltet blev der rykket mange gange de sidste 4 omgange, og en 19 mands gruppe kom væk. Mikkel Fenneberg kom med, og kørte selv på sidste omgang væk sammen med 1 anden ryttere fra Belgien. Mikkel kom ind på en flot 7. plads få cm foran belgieren.
Hele løbet igennem valgte mange ryttere at stå af, det var ikke uden undtagelse hos HCK, hvor Fenneberg og jeg var de eneste gennemførende rytter fra holdet.

Tilfreds med egne evner !
Jeg kørte væk fra feltet (eller hvad der var tilbage af det) på sidste gang op over brosten stigningen og kom væk sammen med Timothy fra Ballerup. Vi fik senere selvskab af 3-4 andre ryttere. Jeg blev 2. i spurten og kom samlet ind på en 23. plads.

Konklusion over all. 
Jeg er super tilfreds med min præstation i dag, og især glad for at formen er. hvor den skal være. Jeg kan mærke, hvordan jeg den sidste måned har fået pudset formen godt af, og følger mig godt når der bliver lukket op for blusset.
Dagens løb var for mit synspunkt et fedt løb og jeg ser frem mod de kommende dage. (Nok med lidt tungere ben)


2 kommentarer: