mandag den 6. april 2015

Resume fra søndagen / forventninger til Mandag


Søndag d. 5 April i Belgien
Ruten var som beskrevet i min løbsforventning, dog var der 18 sving pr. omgang (8km pr. omgang), 188 sving i alt. Det gjorde løbet til det man kende fra de danske gadeløb.
Som de forgående 2 løb, så har Mikkel Dreyer pga. sygdom været tvunget til ikke at stille til start. Han viste ellers en rigtig fin form ved at køre sig ind på en flot 4. plads i Tyskland. Også Jeppe som styrtede sidste søndag, har ikke kunne være til start nogle af dagene. Han var ellers også med til at køre en flot 7. plads ind i Tyskland om lørdagen. Han har desværre gips på armen, men regner med at være klar sammen med Dreyer til at indtage Hjørring og Aalborg i næste weekend.
Efter massestyrt, på vej op til Asbjørns gruppe 

Kort acceleration efter et par hop hen over fortovskanten 



120 mand stod klar ved start stregen, vi var heldigvis hos HCK en del af fronten da start skuddet lød. Det var en lang kamp om at holde sig fremme. Styrt undervejs satte mange ryttere ud af spillet også Lasse Hansen måtte udgå efter en voldsom konfrontation med en hælle. Lasse kom ud af det med livet i behold dog med gener i knæ og andre ømheder rund på kroppen. Det var dog ikke kun styrt som gjorde at folk faldt fra, det høje tempo og dig mange sving gjorde at feltet var stukket meget ud store dele af løbet. Andreas Kallestrup udgik også med en skade, da han fik voldsom smerter fra ryggen efter en gammel skade. Noget der gerne skulle være på plads frem mod dagens sidste løb i Belgien. (Mandag d. 6)

Et 7 mand udbrud blev hurtigt etableret, Asbjørn Ravn prøvede efterfølgende at køre sig op, men opgaven var dødsdømt på forhånd- dog havde han en overgang blot sølle 5 sekunder op. Noget der ikke lyder af meget, men med 50 i timen er det ikke bare lige et hul man lukker. Flot kørt af Asbjørn der senere i løbet måtte se sig smidt, af feltet pga. et massestyrt. Udbruddet blev senere hentet ind af godt benarbejde fra Sebastian og Mikkel Fenneberg side.

Mikkel prøvede selv efter følgende at køre væk, men det høje tempo og for lidt ofre vilje fra sine med kompagnoner, gjorde at de måtte se sig hentet.
Min egen rolle bestod i at være med fremme, jeg følte overskud undervejs i løbet. Jeg havde til opgave at bakke af og køre med hvis folk prøvede at hente nogle fra holdet ind. Især var jeg selv overrasket over at jeg ikke tabte terræn i svingene, noget jeg før hen har bøvlet en del med. De mange korte og eksplosive accelerationer, passede mig rigtig godt. Jeg sad og håbede på en fælles samlet spurt, noget som senere blev en realitet.

Det tidligere omtalte massestyrt    
Kort inden rutes eneste rigtige stigning begyndte der at opstå lidt tumult ude i høje side. En 2 meter høj gut havde ikke lige selv været klar over hans størrelse, i hvertifald så han et smut hul i feltet, som han prøvede at køre ind i, for så at komme længere frem i feltet. Desværre for ham og en del andre ryttere inklusiv mig selv, så var der overhovedet ikke plads. Rundt det røg han, og med i faldet tog han 1 ryttere på hver side. Der opstod masser af råb og jeg nåede at få bremset hårdt op og troede faktisk kort en overgang, at jeg havde undveget styrtet, men en voldsom kollation bag mig gjorde at ryttere kom kørende op i mig bag fra. Jeg blev nærmest skubbet ind i styrtet foran mig. Jeg landede heldigvis ”blødt” oven på 3-4 andre ryttere, men måtte samtidig være underlag for 10 andre ryttere.

Den hårde umulige opkørsel
Op det kom jeg da! :/ Styret og resten af cyklen skulle dog lige vikles ud af mængden. Kæde på, bremsen indstillet også ellers bare af stedt.
Jeg fik kørt mig fuldstændig i smadre, og efter 1½ omgang med fuldgas, måtte jeg sande at feltet, ja det ventede altså ikke..  som tidligere beskrevet så blev Asbjørn fra HCK fanget bag styrtet.
Jeg kæmpede de resterende 4 omgange, og fik hentede gruppen med Asbjørn. Jeg kom ind på en lidt skuffende 39 plads. Jeg fik dog point og penge præmie.  
Mens Asbjørn og Jeg kæmpede bag feltet, så kæmpede Sebastian foran. Han kørte væk sammen med 1 anden belgier med 3 omgange tilbage. Senere fik det følge af 5 andre, men de blev desværre hentet efter flot kørsel ude på sidste omgang.
Spurten skulle køres, men både Fenneberg og Sebastian (som også var helt smadret efter hans udbrudsforsøg) er ikke begge ikke nogle af de stærke sprinter. De kom dog stadigvæk ind på henholdsvis en 12. plads og en 28 plads.

En lidt kaotisk dag, med mange styrt og uheldigheder på HCK. Vi formåede dog stadig at få vist fanen og kørt sammen som hold. Jeg synes vi er ved at have fået opbygget et rigtig godt samarbejde. Især er vi gode til at kommunikere og være med i fronten under løbene, noget vi kan tage med os når den danske sæson begynder i næste weekend i Hjørring og Aalborg.

Forventning til dagens cykelløb 
Vi skal i dag køre et pandekageflad løb, det skal nok blive hårdt. Sidste år blev det vundet med en gennemsnits fart på 45,7

Sidste løb i Belgien 
Vi vil prøve at holde det samlet og køre Simon Holm Knudsen frem til en spurt, vi vil dog hver især være åbne og forberedte på at køre med i udbrudsforsøg, også ellers bare nyde den sidste dag i Belgien.
Jeg følger mig selv lidt øm efter styrtet, især lidt i mit venstre knæ, som nok også har fået et lille slag. Jeg synes dog ikke det er noget, som kommer til at hindre mig i dagens løb, men jeg vil ikke fremprovokere nogen form for skade i og omkring mit knæ.

Da jeg i november var skadet i begge mine knæ, så er det noget jeg tage seriøst, og jeg vil lytte til kroppen undervejs i løbet i dag. Derfor tager jeg lidt løbet som det kommer, men vil da klart lægge fremme og være med i en evt. spurt.

Side til flere billeder og opdateringer: https://www.facebook.com/pages/Hammel-Cykle-Klubs-Junior-Hold/1508543856038570?fref=ts

Billeder venligst stillet til rådighed af Steen Lindkvist Nielsen 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar