torsdag den 21. maj 2015

Optakt frem mod Pinseløbene 2015

Design løbet (Silkeborg) 
 - 105 km af 3 omg.

Sidste år var løbet i Silkeborg mit første "rigtige" cykelløb efter min skades pause. Rute profilen er en let kuperet med enkelte hårde bakker undervejs, jeg tror ikke bakkerne er hårde nok til at lave udskilning undervejs. Jeg husker en af stigningerne ca. halvejs på ruten som specielt, da der sidste år lige var blevet lagt nyt grus ud på en af bakkerne (pres- grus, som efter lidt tid bliver presset sammen så det er som normalt asfalt) hvilket gjorde at der fløj sten rundt omkring til alle siderne. I år er grusset dog tilpas presset sammen, så det burde ikke volde problemer.

Silkeborg var sidste år i Junior feltet præget af en del styrt, mange med samme aktøre bag... GRUS i svingene, hvilket til tider kan være utrolig farligt.

Ruten er en af de længere, hvilket jeg egentlig synes er synd, da det skaber et mere publikums-venligt løb mere færre km pr. omg.

Marcello Bergamo Cup 23. - 25. maj 2015

Silkeborg passer mig rigtig godt og jeg ser det som en god start på årets Pinse-cup som er bestående af Silkeborg - Herning - Hammel og køres som et samlet etape løb med individuelle point pr. etape. 

Føretrøjen til den samlede cup i Pinsen 

Det bliver nok en mindre gruppe som holder hjem og jeg vil derfor være med fremme. Min målsætningen må være point. Hvilket er top 15.

"Den Flade" 
 - Herning 132 km af 5 omg. 

Herning kan hurtigt skitsers, som en af danmarks fladeste ruter med mindst højdemeter pr. kørt km.
- Det bliver 132 lange km som fladbaneræs!

Løbets hårdhed kommer meget til at afhænge af vinden på selve dagen. Jeg tror dog uanset hvad at længden nok skal gøre løbet hårdt i sig selv.

Jeg håber lidt på en samlet massespurt, noget jeg ikke helt selv tror kommer til at ske. (men man har da altid lov til at drømme)


"Den hårde" 
- Hammel 87 km af 3 omg. 

De mange km fra dagen forinden sidder nok lidt i benene når Hammel skal indtages. 87 km lyder ikke af meget men 3x Pøtten skal nok sætte syreniveauet.

Hammel har tradition for at være lidt af en klassiker. Mange rytter stiller til start og det er noget specielt at vinde i Hammel. HCK stiller naturligvis med alle køreklare rytter, da det er et løb som er holdets hjemmebane. Vi skal derfor ud og dominere løbets top placeringer.

Jeg glæder mig meget til dette løb, specielt pga. Pøtten. Det er som oftest ikke på rutens hårdeste stigning at tingene bliver sat på en spids, men det er en oplagt mulighed for lige at teste bentøjet af.  Det bliver en mindre gruppe som skal køre om sejren eller 5-6 mand i udbrud.

Der skal ud og køres efter et par top placeringer og evt. prøve at avancere nogle placeringer i den samlet Marcello cup.

Jeg har de 2 forgående år endt som nr. 12 i Marcello Cuppen - så det må være en af de skjulte dagsordner at lande deromkring efter 3 hårde dage her i Pinsen.

Formen og motivationen er god efter et par hyggelige og effektive træningspas denne uge.

Jeg tager igen turen mod Aalborg, da jeg er så priviligeret at kunne overnatte ved Mikkel Dreyer fra HCK da jeg ellers ville have stået uden kørlejlighed
SÅ! der er lagt op til et par super hyggelige dage . ;-)

PS: EN af holdets top rytter Mikkel Fenneberg, er blevet udtaget i forbindelse med en Junior Landholdstur her i Pinsen. Han er derfor ikke at se på startlisten i Hammel. Alt held og lykke til ham! :D
DU kan læse lidt om det her: https://www.facebook.com/pages/Hammel-Cykle-Klubs-Junior-Hold/1508543856038570?fref=ts



Ingen kommentarer:

Send en kommentar