mandag den 8. juni 2015

Den med knæskaden

Den gode træning frem mod Junior DM --- Udsat lidt endnu... 

Lige som sommeren og udsigten til en masse lækre træningstimer på landevejen var inde for række-vide, røg jeg back to square one, så at sige...

Jeg mærkede intet til knæet på tirsdagens træningstur, hvor jeg kørte et kort og intenst program med 7x (2 min vo2max / 30 sek. pause) Det trak tænder ud og jeg rullede egentlig også bare hjem efterfølgende.
Knæet var stadig uden smerte, noget der drastisk ændrede sig på onsdagens træning...

En ØV-dag ..
Jeg drog ud på en intens trænings tur med et par gutter fra Kolding og omegn. Efter 1½ time og 1x 30 min z3 sluttede turen egentlig for mig. Pludselig mærkede jeg en skarp og let genkendelige smerte fra venstre knæ igen, igen.. Turen var planlagt til at gå ned over Christiansfeld for at vi kunne ramme en honningkage halvejs. Jeg blev derfor skubbet de sidste 4 km ind ind til feld
 __TAK! Gutter, det var vigtigt ;-)__




IS på.. 
Jeg har de seneste 4 dage haft en masse at gøre med at tænke på alt andet end landevejen.. Dagene er gået med alternativ træning som det så fint lyder.. Stabilitet af Coren 2x 45 min med forskellige øvelse moregn/aften.. Derudover har jeg fået gået nogle lange ture og været en del i Sauna

Bliv klogere på stabilitetstræning (coretrain: http://www.trekfactoryracing.com/blog/core-training-training-camp


Tilbage på cyklen igen.. 
Jeg har her til morgen trillet en lille let trænings tur, noget der har været godt for moralen og humøret. Knæet har jeg ikke mærket til siden Torsdag og jeg er fortrøstningsfuld omkring at være klar til Junior DM.

90% af max
Jeg ramte noget der lignede en formtop omkring TDH i slut midt Maj. Jeg har siden da ikke haft meget træning ind over, hvilket har givet mig en utrolig friskhed. Samtidig har jeg nok også mistet en del af den form, som jeg gerne skulle bruge til den sidste krampetrækning inden sommerferien.

Jeg har 3 uger til at få banket et par seriøse og effektive træningspas af.. Men nu er primær fokus at komme tilbage og kunne køre 2-3 timer uden at mærke noget til knæet.

Hvornår er der så cykelløb igen? 
Den kommende weekend står i TT´ens tegn, her springer jeg over,  og fokusere på at få trænet lidt igen. Jeg skal derfor prøve at være klar igen til Lindberg sports cup i Hanstholm om 12 dage. Derefter skal Junior DM klares d. 28. Juni. Hvorefter der er dømt sommerferie.

Sommerferien
Jeg vil genopstarte et intensivt styrketræningsprogram og få fyret nogle lidt længere træningspas af hen over sommeren. Det skulle derfor gerne blive til en del grundtræning inden jeg tager 9 dage uden cyklen nede i Tyrkiet med familien.
Efter Tyrkiet begynder jeg så at køre mere intenst igen, hvor jeg tager til Harzen i 5 dage.

Sommerferien bliver rudet af med Randers Bike week i den sidste uge inden det så er tilbage på skolebænken igen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar