lørdag den 13. juni 2015

Vejen til et stabilt og kraftfuldt tråd

- En stupid beslutning om at starte for hårdt for tidlig i et ellers afsluttet knæ skades forløb satte mig i sidste uge tilbage af cyklen. 

Mens jeg stille og rolig vender tilbage til landevejen og de muntre hårde oplevelser derude, har jeg undervejs holdt mig igang i styrketræningslokalet. Jeg har faktisk haft 2 uger uden hårde træningspas.

Der har samtidig været tid til at nyde ting jeg normalt ikke har været opmærksom på. Specielt har jeg fået gået et par lange ture, fået et deltids job i Telemarketing branchen (telefon sælger) også selvfølgelig læst til eksamen, når jeg ikke lige har været sammen med et par venner.

Stabil og stærk Core
Det der startede som rolig core-træning har udviklet sig til en besættelse og lille intern konkurrence med mig sig, om hvor langt og hvor længe jeg har kunne nå. Jeg har ikke haft en eneste dag uden forskellige gymnastik øvelser og har de fleste dage kørt 2x 45 min coretræning bestående af:

4 Hoved blokker som hver indeholder: 3 set af 5 forskellige øvelse (primært styrke af mave, ryg og arme) Hver øvelser er enten 10, 20, 30 gentagelser og andre er efter tid.





Forbedringer
Jeg følger at knæet har det bedre dag for dag, og kørte min første lette rulle tur i mandags efter 4 dage helt af cyklen. Knæet reagerede positivt, så jeg valgte at følge turen op i onsdags med 2 timers let grundtræning. Jeg tog derefter 2 dage af cyklen igen og har nu i morges haft min første hårde træningstur.

Målet er at være ovenpå igen til Lindberg cuppen i Thy næste weekend. Men lige nu tager jeg bare en dag af gangen og ser hvor det hele føre hen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar