tirsdag den 23. juni 2015

Thy - Lindberg sports cup

Thy, Hanstholm
- Lindberg Sport Cup 3. afd. Junior
 115 km, 5 omgange på en kuperet rute med 3 hårde indlagte bakker.

Med et et halvt lunkent knæ og smerter og ømhed efter onsdagens træningspas, var der ikke lagt op til de helt store forventninger til løbet. Derfor udeblev min løbsoptakt til weekendens eneste cykelløb.

Efter et par lange timer i bil søndag morgen blev løbshjulene sat på og pumpet op til de obligatoriske 7.5  og 8.0 bar, da vejret var tørt med enkelte skyer.

Jeg fik kørt en grundig og god opvarmning med enkelte intervaller for lige at få gang i knæet. Jeg havde holdt en 2-dags pause (tor/fre) også kørt en let løbsforberedelses tur om lørdagen med 3x 2min FTP (syregrænsen) så umiddelbart havde jeg gode stænger frem mod starten, som blev skudt igang kort efter at A rytterne var blevet sendt af sted.

 Vi kom rundt i et hasarderet tempo med en samlet gennemsnitsfart på 44,3 km/t. Der blev ikke sparet på kræfterne og feltet gik aldrig rigtigt i stå. Det var derfor svært at holde sig helt fremme hele tiden og derfor skulle der holdes på med wattene op over rutens 3 bakkedrag.                                                 Især den sidste knold på hver omgan, der samtidig med at være utrolig lang og hård var rutens opløbsbakke op mod målstregen.

En vind der var stærk nok til at få vind i sejlene på et hval-fanger skib, men samtidig ikke kraftig nok til at skabe splittelse ude på de åbne stykker bidrog til en ordenlig omgang syre hen over opløbsbakken på hver eneste af omgang. Nemlig pga. at vinden lagde sig i rykken af os ryttere, og der var på den måde ikke så meget læ at hente ved at side på hjul.

Bakken forudsagede let splittelse, men et formstærkt felt frem mod DM i næste weekend var ikke sådan at knække, og der var samling igen kort efter.

Hvad med udbrdu?
Der var utrolig mange som prøvede at ryst sig fri fra feltet, der var fra HCK især på 2. og 3. omgang stor aktivitet oppe foran, men intet seriøst kom væk før på sidste omgang, hvor en større gruppe på 25 mand kom fri og holdte hjem. Vi havde Sebatsian med oppe foran og han kæmpede sig ind på en flot 15. plads i en gruppe der slittede op mod mål.


Os der var tilbage i feltet
Ja hvad lavede vi egentlige lige... Der blev kørt som død og helvede. Folk var klar mentalt på at skulle vise muskler frem mod en evt. VM udtagelse inden sommerferien. Derfor var der åbenbart stadig heftig postitions kamp igennem det 2- sidste sving.

2 km før mål, hvor vejen snævre sker der et kæmpe styrt helt oppe foran. Jeg læggger selv i blandt de 20 forreste og ryger hårdt ned. Jeg tror alle kommer hel knolget derfra? Vi ender med at være 4 mand som ligger tilbage i grøften mens resten af feltet formår at gennemføre.

Hvad med dig, og CYKLEN ?
Jeg pådrog mig skrammer iform af hudafskrapninger på ryggen og hoften. Mit højre knæ (modsat af det jeg har bøvlet en del med) fik sig et ordenlig slag, men ikke noget der har haft en negativ virkning på min anatomiske mobilitet. Værre var det med cyklen der stod på tværs godt kludret ind i min holdkamarat Mikkel Fennebergs cykel. Mit forhjul fik sig en ordenlig tur, men en ny ring og lidt opspænding burde kunne gøre det. Rammen klarede sig med lidt små ridser og min personlige mekaniker klarede idag min forskifter som havde fået sig et buk ind.

Hvad så med knæet og DM ?
 Jeg mærkede ikke noget til knæet ude på ruten, og har hellere ikke gjort det efterfølgende, så jeg er super tilfreds. Jeg tog en fridag mandag og har idag været ude og køre godt til med et par hårde intervaller. Du kan følge mit træningspas her: https://www.strava.com/activities/331202395

Nu er planen have gode stænger frem mod DM, som køres i Rønde på Søndag kl. 08.00


Ingen kommentarer:

Send en kommentar