mandag den 1. juni 2015

Løbsberetning fra Grenå, hvordan gik det med knæet?

GRENÅ, 4. omgange, 120 kilometer, 764 højdemeter

For mit vedkommende skulle Grenå bruges til at komme igang igen efter en lille uges skades pause pga. en knæskade jeg på drog mig i Silkeborg sidste weekend. 

Debuten for mit knæ skulle stå sin prøve i let kuperet tærren på en meget blæsende dag. Ruten var dog sådan byggede op at der blev kørt meget ud/hjem, hvilket gjorde at ruten lå nogenlunde i samme retning som vinden. SÅ altså langtid modvind, så om i en kort strækning sidevind, hvorefter man så kørte om i medvinden i et langt lige stykke hvorefter man drejede kort om i sidevinde også om i modvinden og tilbage mod mål igen.. (Hvis i forstår?) 

Der skulle derfor køres stærkt på rutens ene halvdel, meget stærkt skulle det vise sig.(medvind)... 

I Junior køres der stadig med "låste gear" hvor man skal overholde en maximumsgrænse, for hvor stor ens gearing må være. Det er for at skåne knæene, sikkerheden bag det og for ikke at skabe for store gearings forskelle. 

Derfor satte gearingen begrænsningen for farten i medvinden. (Der skal dog alligevel godt 60 stærke fart km pr. time for at træde gearingen ud) Oversat = der blev kørt stærkt. 

Jeg prøvede at komme væk en del gange allerede på de første par km. For på den måde at ramme et tidligt udbrud, og på den måde skåne knæet for de mange accelerationer, der er løbet igennem. Det eneste der lykkedes at få, var spildte kræfter og tunge ben frem mod medvinden. Mange stak i højre og venstre og det var lidt et lotteri om hvem der kom afsted. Fra HCK fik vi Simon og Jeppe med i det afgørende udbrud som holdt hjem. 


Konklusion blev: 
Sebastian, Rasmus og jeg blev alle lidt sat tilbage sammen med 5-6 ryttere (vi var egentlig det daværende felt) Jeg valgte at køre 2 omgange, inden jeg hoppede af cyklen. Jeg havde dog ikke problemer med knæet undervejs (første gang i år, at jeg ikke gennemføre i et løb, jeg stiller op i) 

Jeg anså det til at være godt umuligt at nå, de allerede kørte ryttere og dermed pointene. Derfor synes jeg det ville være en unødvendig risiko at tage, blot for træningens skyld mht. knæet og et gentagene udbrud af min "lille" skade. 

Jeg har nu fået en god uges ro og er derfor klar til at få fyrede et par gode træningspas af de kommende 3 uger. Mere om det senere ;-) 

Næste udfordring bliver den kommende weekends eneste cykelløb i Jylland, nemlig Randers. Dette skyldes at weekenden er fyldt op med u23 DM, hvor de køre i Randers og omegn. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar