torsdag den 2. juli 2015

New in Løbe sko

Jeg har fået styr på knæene, nu skal der styr på formen frem mod sæson opstarten igen omkring august.

I forbindelse med sommerferien er jeg røget ind i en familie-ferie til Tyrkiet. Jeg har allerede haft min første måned ude for skolen med læseferie og Job opstart ved Trustphone. (Mobil sælger) det er en branche der er gode penge i, hvis man formår at sælge varen. .-..

Løbetest
Som den opmærksomme læser nok har bemærket, så har jeg de seneste par dage været oppe og kø're over nye konditionsmuligheder, især nu når jeg ikke får min cykel med til Tyrkiet :/

Jeg har derfor ville anskaffe mig et par ordenlige sprit nye løbesko. I den forbindelse har jeg søgt efter gode råd. Efter kyndig vejledning fra Søren Kriegbaum Rohde som flittigt dyrker triatlohn. Er jeg kommet frem til, at der måtte en test af min "løbestil" til for at opnå det maximale udbytte.

Søren aka "søren.sexy" skulle angiveligt have en af Jyllands fedeste blogs om tri-livet og beretninger fra diverse stævner. Så hvis du har en udvidet interesse for sport, så tag da et smut forbi. Du kan finde ham her

Resultatet blev.-
At jeg i samarbejde med sport24 fandt den perfekte sko. Valget bestod imellem Asics Kayano eller Asics Gel-Nimbus. Jeg blev rådet til at finde en god stabil sko, da jeg har en let tilbøjelighed til at løbe "ind af" Mit handikap er dog ikke uden videre noget, som behøver en løbesko med voldsom meget pronation.

Det at jeg ikke har et behov for de længere ture, og samtidig har lav vægtbelastning under mit løb bidrog til mit valg. Jeg valgte Gel-Nimbus, da det er en mere flexible og let sko. Frem for Kayano som har en del mere støtte, noget der som beskrevet før, ikke vil komme mig til gode.


Rolig opstart
Jeg har nu gået en del i skoen, og kan tydlig mærke effekten af, at have haft en helt ny sko på. Jeg har nok haft den på lidt for meget set i bagklogskabens lys.

De første par ture bliver nok primært inde for 1-3 km´s grænsen, specielt her i starten.

Et godt sammenspil mellem en god solid coretræning og nogle længere gå/løbeture vil nok være tilstrækkeligt til, at holde mit træningsnakomani inde for udholdelighedens grænser. SÅ tror jeg også familien Mortensen er tilfreds ;-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar