onsdag den 5. august 2015

Agerskov Gadeløb løbsberetning

Agerskov Gadeløb 

 Det uofficielle VM i gadeløb blev en utrolig våd, men sjov omgang. Da jeg ankommer til Agerskov er motionsrytterne netop påbegyndt deres gadeløb.
Himlen var direkte grå-sort og det varede hellere ikke længe før skyerne brød ud til en omgang styrtregn. Opvarmningen skulle under alle omstændigheder påbegyndes på et tidspunkt, og da regnen ikke så ud til at ville stoppe måtte jeg finde den opfindsomme side frem.

Jydske-Vestkysen (Tønder) var lige kort forbi for at mærke stemningen - Læs det her: http://www.jv.dk/artikel/2077132:TOender--Ryttere-i-regnvejr
Løbet blev skudt i gang fra forreste geled. Jeg må indrømme at jeg begår en ungdomsfejl ved ikke at køre ruten rundt inden starten. Jeg havde ingen føling med cyklen de første par sving, og bliver egentlig til den fyr jeg beskrev i min optakt der som sving-spasser ville få et ekstra hårdt løb.

Efter 2-3 omgange kom svingendes forskellige sværheder automatisk ind under huden, og bremselængden op til hvert sving blev hurtigt en rutinesag. Så efter 6 min med hektisk kørsel, hvor jeg fik brugt dumme kræfter på at skulle lukke huller efter svingene fik jeg greb med underlaget og kom derefter godt rundt.

Løbet blev kørt hårdt med mange angreb. 
Ja der var stort set ikke et sekund uden ... Jeg prøvede selv et par gange, hvor jeg undervejs fik hjælp af Christian Hellesø som også køre i HCK trikot, men blev hurtigt lukket ned igen, hvilket var meget generealt for hele løbet. Der blev istedet tyndet ud bagfra, hvor vi til sidst kun var en mindre gruppe på 13 mand der skulle spurte om sejren.



Silas Toftemark fra Mascot-Campus vidste sig stærk og angrebsvillig. Trods de mange angreb undervejs i løbet, var han alligevel frisk nok til slut, og kunne se sig selv køre fra 2 b ryttere og dermed snuppe den samlede sejr (nr. 2 Mikkel Møller og Jeppe Tolbøll nr. 3)

Jeg kom selv ind på en 9. plads, og er meget tilfreds med at side med rundt. Der var en del mere overskud end i Randers Bike Wekk, og kroppen reagerede positivt på de mange korte accelerationer.

Jeppe Tolbøll havde inden starten monteret et kamera på hans bagstel af sin cyklen, og du kan se hele gadeløbet, som hvis du var en flue på Jeppes bagdel lige her ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=G-yqOwwEBCA&feature=youtu.be

Tak til Jeppe og tak til Agerskov for et fedt gadeløb.

Morgendagens udfordring:
Nu bliver den næste store udfordring konge-etapen motion i Post Danmark Rundt der køres inden profferne kommer ind i Vejle. Derfor køre vi ud af startboksen kl. 08.10 og drager afsted ud nord for Vejle, hvorefter vi igen runder vejle, inden vi køre mod Egtved og Vork bakker. J





Ingen kommentarer:

Send en kommentar