tirsdag den 4. august 2015

Agerskov gadeløb - Optakt

Det er første gang jeg selv skal køre løbet i Agerskov. Cykelløbet er kun vokset siden den officielle start i 2004, og er nu ved at være et halvt stort og populært gadeløb. Løbet afholdes som regel i forbindelse med Post Danmark Rundt, enten lige inden eller et par dage efter. I år køres det så sideløbende, hvilket er lidt ærgerligt da enkelte tidligere vindere bl.a. Kasper Asgreen og Nicolai Brøchner så ikke kan stille til start (læs: da de køre PDR) 


Tidligere vindere af Agerskov Gadeløb. 

2004: Poul Erik Bramsen (Agerskov CK91)
2005: Jannik Hyldtoft Hansen (Tønder ACR)
2006: Dennis Boje Nissen (TCM Tønder)
2007: Rune Udby (Glud & Marstrand)
2008: Morten Christiansen (Glud & Marstrand)
2009: Martin Wang Hjørngaard (Stenca Trading)
2010: Michael Damm (Haderslev-Starup CK)
2011: Daniel Vestergård Andersen (Christina Watches - Onfone)
2012: Kasper Asgreen (Kolding BC)
2013: Nicolai Brøchner Nielsen (Bissel Cycling Team)
2014: Rasmus Byriel Iversen (Team Campus Vejle

Det "fede" ved løbet er at der køres sammenkørsel alle klasserne imellem. Det betyder at man har muligheden for, at køre mod nogle ryttere man normalt ikke kan køre mod pga. alders forskel til det daglige licens cykelløb. Det er samtidig en kæmpe udfordring, da niveau forskellene så også er store. Derfor skal man nok være opmærksom og forberedt på at der hurtigt kan opstå huller især igennem de mange sving.

Ruten: 


Der køres traditions tro på en 1.9 km kort runstræknin,g som er anlagt ved at man køre højre rundt som en firkant. Ruten er halv kuperet, med en lille bakke/bukkel halvejs rundt, som nok kommer til at være spring bræt for en del angreb/udbrudsforsøg.

Licens ryttere har start kl. 20.00 og skal køre 20 omg.
Der er også start tidligere på dagen/aftenen for Motionsryttere og mindreårige (under 15 år)

Læs mere om løbet her: 
http://ack91.dk/cykel-l%C3%B8b/gadel%C3%B8bet/

DMI varsler kraftig skybrud omkring trekantsområdet, og 1-2mm i Agerskov omkring kl. 20.00. Hvis det holder stik kommer der pludselig en ekstra faktore i spil, nemlig teknisk færdigheder ud over det sædvanlige. Med glatte veje kan 3, 45-90 graders sving pr. omgang hurtigt blive til mange sving. Hvis man ikke er skarp eller sikker i regnvejr og taber mand 4-5 m pr. sving så kan det hurtigt gå hen og blive en lang aften.
Præcis:  (20omg*3sving pr. omg =60 sving ialt, taber man 5 m pr. sving er det 300m man enten kan hapse som forspring eller som ekstra m der hele tiden skal hentes)

Jeg går ind til løbet for at køre nogle gode trænings km, jeg har fået bekræftet at min gadeløbsform ikke just er i top, men den eneste måde at komme i form er ved at køre sig til det. SÅ jeg skal egentlig bare ud og dræbe mig selv, som jeg normalt vil gøre det til træning. Jeg er spændt på at se hvordan kroppen har det efter Randers Bike Week, men jeg er egentlig nogenlune fortrøstningsfuld og ovenpå mentalt. Lige pt lader jeg op og skal fra kl. 15.00 på DR1 se Post Danmark Rundt med benene oppe.

 Vi ses måske derude ;-) ?

Husk at du kan følge mine træningsture på strava her: https://www.strava.com/athletes/1631581 og jeg lægger garanteret også min præstation fra gadeløbet i Agerskov op. ;-)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar