fredag den 4. september 2015

Lyngby og Roskilde

2015 sæsonnen lakker mod enden, og for at få de sidste løb med tager  tager Mikkel Dreyer, Sebastian Baldtzar og jeg til Sjælland denne weekend. Vi stille lørdag til start kl. 10.13 og skal derfor vildt tidligt op lørdag morgen. 

Jeg kender ikke noget til nogle af de 2 løb vi skal køre, men efter hvad jeg har forstået så er ruten om Lørdagen rimelig flad i forhold til Søndag i Roskilde, hvor ruteprofilen er godt kuperet. 

Lyngby 
- 113 km af 10 omgange 

Sidste gang Lyngby afholdte cykelløb blev der kørt inde omkring VM rundstrækningen, så 100% flad er den nok ikke, men det bliver nok uden de helt voldsomme højdemeter.

På startlisten er Bravida og Ballerup begge godt repræsenteret da de begge stiller med stort set fuldt hold.

Opgaven må være at hente point og komme med i det afgørende udbrud. Formen har hidtil været rigtig fornuftigt og trods sygdom har jeg aldrig haft så gode ben som i sidste weekend. Derfor skal der ud og bruges kræfter. Turen til djævleøen bliver krydret med et luksus ophold i en ferie hytte med eget køkken, så drengene fra HCK skal huske madlavnings-forklædet. ;-) EJ heldigvis har jeg allierede mig med min moster som er bosat nær Køge, og hun er så dejlig at sørge for en god omgang aftensmad lørdag aften. Så ingen undskyldninger for ikke også at køre et top / top resultat ind søndag, hvor vi køre nær Roskilde.

Roskilde
- 118,8 af 6 omgange 
På samme måde som om lørdagen er ruten ny for mig, og det må blive lidt som det nu kommer. Målet er at holde øje med Bravida og Ballerup igen. Derudover må sidste weekendens vinder i Vejle-  Jakob Egholm være klar favorit.

Ruten i Roskilde passer godt til en udbryder gruppe, med en kuperet rute. Ligsom om lørdagen må målsætningen være at køre point hjem.

Jeg ser utrolig meget frem til denne weekend i godt selskab.

Nu skal jeg lige ud og rede min saddelpind, da jeg formåede at overskrue en skrue som sidder på saddelpinden og holder selve sadlen. Men mon ikke det kan lykkedes ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar