fredag den 1. april 2016

Påskeferie, Middelfart og wekkendens Junior Cup

Den danske sæson startede for ungdomsklasserne op i Middelfart. Løbet var utrolig vindblæst og mange kræfter gik spildt på første omgang. 

Efter 3 hårde påskedage på Sjælland og en omgang maveforgiftning hen over weekenden, SÅ var kroppen ikke umiddelbart oplagt og klar til kamp inden mandagens danske sæsonstart.

Jeg var nu egentlig trods omstændighederne rimelig ovenpå mentalt. Vinden var på alles læber og vi (teamet) ville ud og skabe løbet lige fra start... det blev til en mega koldstart (da starten blev udskudt 10 min grundet en sen afvikling af pigefeltet)  Teamet blev beordret ud på sidevindmission fra starten og det blev altså sat i værks.

Feltet er strukket ud få 100m efter starten er gået 

Set i bagklogskabets lys så skulle vi have ventet bare lige 20 sekunder mere inden vi fyrrede den af... Der gik simpelthen for lang tid inden hele holdet var samlet i front.
- 3 mand .. thjo ja vi kørte da stærkt :P MEN 8 mand vil altid kører endnu stærkere.. ;-)

Pulsen og wattene var derfor høje uden at det kostede på konkurrenterne. Det stod derfor hurtigt klart at det var spild af kræfter og vi overlod fronten til et par håbefulde morgen angribende.. der kom et par hug men farten blev primært holdt høj da der allerede efter 5 km kom et 2 km langt grusstykke. Det handlede derfor om at forblive fremme. Teamet tog derfor fronten igen og hamrede ind blandt de 10 forreste. Vi kørte godt til hen over grusset der fløj om ørene på oss. det var feeedt mand!

Feltet var derfor efter små 6 km helt strukket ud. Lige efter grusstykket kunne vi sende den for tiden flyvende Frederik Irgens afsted ud i et 7 mands udbrud, som holdte hele vejen til mål trods at der resterede 100km af løbet. Frederik ender på en fornem 6. plads efter at have kørt Nation Cup dagen før (Gent Wevelgem-Junior)


Efter en hård første omgang følte jeg alligevel en iver efter at komme der ud af .. og da min tidligere hold kamerat Asbjørn Hellemose rykker efter 7 mands udbruddet kører jeg med på hjul.. Hjulet var godt og vi kørte stærkt, men det gjorde det da allerede stærkt reducerede felt også, hvilket resulterede i at vi kort før 2. omg. igen bliver hentet. 

Det var så det.... føj hvor gad syren ikke ud efter den hæslige 1. omgang... Jeg kæmpede som en af de bagerst i feltet og blev sat 3 gange inden for 4 km, grundet indianer kørsel fra mange ryttere (mange små ryk og op og ned i tempo) Hver gang kom jeg stille og roligt tilbage for så at eksplodere alene kort inden grusstykket. ET langt løb blev derfor hurtigt endnu længere, men jeg besluttede mig for at holde kæden stram og kører for træningens skyld. 

Langsomt perserede jeg faldende ryttere, og arbejde mig km efter km op igennem rækkerne. Det blev derfor efter en hel masse vind på snuden til en plads som nr. 19.. Et resultat uden for ambitionerne men efter en hård optakt er det egentlig okay. 


Det hele spillede på 1. omgang og det vil jeg tage med til weekendens første afdeling af dette års Junior Cup. Jeg skal kører en 25 km lang/kort enkeltstart på en hurtig rute i Næstved lørdag med start kl. 11.45 og 114 km Linjeløb (5 omg) med samlet start kl. 10.00 samme sted om Søndagen. 













Ingen kommentarer:

Send en kommentar